Az ember által termelt gyógyszerek, mint a “fűszer”, sokkal veszélyesebbek, mint a felhasználók

Nincs semmi kedves a “fűszer”, a szintetikus kábítószer, amely úgy vélik, hogy legalább egy tucat segélykérő hívás néhány órán belül Szentpéterváron, Floridában.

A rendõrök március 19-én reagáltak olyan áldozatokra, akik gyanúsították, hogy rosszul reagálnak a szintetikus edényre, beleértve a rohamszerû tüneteket, a hányást és az ájulást.

Kép:
Szintetikus marihuána.AP

A szintetikus kannabinoidokkal kapcsolatos többszöri figyelmeztetés ellenére havonta minden hónapban több száz fűszerekkel kapcsolatos hívás érkezik a méregközpontba. A 2016 első két hónapjában Florida a legjobbak közé tartozott a fűszerekkel kapcsolatos mérgezési központoknál, az Amerikai Tűzvédelmi Ellenőrző Központ.

Országos szinten 2015. december 31-ig az illegális kábítószerrel kapcsolatos felhívások több mint megduplázódtak az előző évhez képest – 7,779, szemben a 2014-es 3,682-tel, az AAPCC szerint.

Összefüggő: A kábítószer-túladagolt halálesetek “riasztó” új rekordot találtak az Egyesült Államokban, mondja a CDC

Sok ilyen hívás a sürgősségi orvosoktól származik, akik tanácsot keresnek a kábítószerek hatásainak kezelésére – mondja Marilyn A. Huestis, a Kémiai és Kábítószer-anyagcsere vezetője a kábítószer-használattal foglalkozó Nemzeti Intézetben.

A szintetikus edény veszélyes, potenciálisan halálos

Aug.15.201402:26

Míg az ember által gyártott kábítószerek – amelyeket gyakran a “K2”, “No More Mr. Nice Guy” vagy “őrült bohóc” néven adnak el – úgy tervezték, hogy kölcsönhatásba lépjenek ugyanazokkal a receptorokkal, mint a THC, a marihuána fő pszichoaktív összetevője nem pontos másolatok.

Még furcsábbak is, 100-szor erőteljesebb csomagolást készíthetnek, ami sokkal veszélyesebbé teszi őket, mondja Huestis.

A fűszer túladagolás gyakori tünetei az AAPCC szerint a következők:

  • Súlyos izgatottság és szorongás
  • Gyors, versenyző szívverés és magasabb vérnyomás
  • Hányinger és hányás
  • Izomgörcsök, rohamok és remegés
  • Intenzív hallucinációk és pszichotikus epizódok
  • Öngyilkosság és más káros gondolatok és / vagy cselekvések.

Bár még mindig nem világos, hogy a szintetikus kannabinoidok hogyan hatnak a szervezetben, mondja Huestis, a káros hatásuk bizonyítéka megdöbbentő.

“Ismeretes, hogy a fiatalok, köztük a serdülők is szívrohamot kapnak” – tette hozzá. “Veseelégtelenség és halálesetek történtek. Ezek a gyógyszerek szívritmuszavarokat és súlyos pszichiátriai hatásokat okozhatnak, beleértve a pszichózist és a hallucinációkat. “

Valójában “egyes esetekben szkizofrénia lehet” – mondja Dr. Larissa Mooney, a pszichiátria egyik klinikai professzora és a Los Angeles-i kaliforniai Egyetem Addiction Medicine klinikájának igazgatója. “Az emberek megszakadhatnak a valósággal és a megváltozott érzékeléssel. Paranómiát és téveszméket tapasztalhatnak. “

Az ugyanazon csomagból származó minták erőteljesen változhatnak, ami a kábítószer különösen veszélyes, mondja Matt Barden, a kábítószer-végrehajtó ügynökség speciális ügynöke. “Lehet, hogy lefekszem valamit az ugyanabból a táskából, és egy” forró lövést “kapok, amely a vegyi anyag nagyon koncentrált területe. Lehet, hogy meghalok, és élhetnél.

“Az emberek túlzásba veszik ezt a dolgot riasztó mértékben” – mondja Barden.

Összefüggő: Új segítség a visszavonandó csecsemők és a függőséggel küzdő anyukák számára

A mérgezési ellenőrzések felhívják a figyelmet a problémára, de nem jelzik, hogy hány amerikai kísérletezik a szintetikus kannabinoidokkal, mondja a Royal Law, a Betegségmegelőzési és Megelőzési Centrum kutatója, aki tanulmányozta a szintetikus kannabisz káros hatásait.

“Tudjuk, hogy az ER-ben tett látogatásoknak csak egy részét nevezzük mérgező központoknak,” mondja Law.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

− 1 = 3

map